Udvikling i fællesskaber

Brønderslev Kommune

Primær menu

Fortsæt til primært indhold
Fortsæt til sekundært indhold
  • Forside
  • Om projekt Udvikling i Fællesskaber (periode 2013-2016)
    • Overordnet projektorganisering
      • Hvem var med?
        • Styregruppe
        • Projektgruppe
        • Tværfagligt Udviklingsforum (TUF)
          • TUF-møder
            • TUF-mødet 5. december 2013
            • TUF-mødet den 18/11 2014
        • Samarbejdspartnere
    • Projektets formål
    • Kompetenceopbygning
      • Eksempel på medarbejderforløb
      • Kompetenceopbygning af pædagogiske ledere og medarbejdere
      • Leder- og medarbejderblogge
    • Organisering af arbejdet med Pædagogisk analyse i dagtilbud og skoler
    • Projektbeskrivelse
      • Forskningssamarbejdet med LSP, Aalborg Universitet
      • Samarbejdet med Ministeriets Inklusionsudvikling
    • Mål og delmål
    • Denne blog
      • Retningslinjer for brug af billeder på bloggen
    • Forankringsplan (UIF)
  • Børnesyn og fælles platform
    • Børnesyn
    • Børnesyn og systemteori i praksis
    • Fælles platform
      • Systemteoretisk forståelse
      • Pædagogisk analyse
  • Pædagogisk Analyse
    • Folder – Pædagogisk Analyse
    • Printvejledning til Folder – Pædagogisk Analyse
    • Sammenhængscirklen
    • Skema – De Tre Perspektiver
  • Aktivitetskalender
  • Taktik for et stærkt forældresamarbejde
    • Forord
  • Materialer
    • ‘De gode praksiseksempler’
      • Sammenlæsning i indskolingen, Asaa Skole
      • Staveudvikling på Hjallerup Skole
      • Særligt initiativ for forældre i 0. årgang på Hjallerup Skole
    • Film og video
      • Film om projektet
    • Grafik
    • Skabeloner
    • Slides m.m.
      • Oplæg: Jens Andersen
    • Supportmodeller på Dagtilbudsområdet og Skoleområdet
    • Temadage for PA-koordinatorer/-vejledere
  • Analyser og resultater
    • UIF – Kortlægninger, statusanalyser og kvalitative studier i projektperioden
      • Kortlægning T2 og kvalitative studier i dagtilbud og skoler 2016
      • Statusanalyse 2014 og Kortlægning T1 2915
      • Statusanalyse 2016 – og progressionen fra 2013-2015
    • Resultaterne af interview 2017 – Læringspointer fra UIF
  • Familie GPS og Mini GPS
  • Børn i skilsmisse
  • Varige spor
    • Indsatstrappe
    • Varige spor – en helhedsorienteret omlægning af området for børn og unge
      • Udrulning af pilotindsatsen Varige spor – Baggrund, motivation og udviklingspotentiale
    • Brønderslev-modellen VARIGE SPOR
    • Varige spor – Organisering og ledelse
    • Arbejdsgrundlag for sagsbehandling og det tværfaglige samarbejde
    • Tværfaglige team – Varige spor i dagtilbud og på skoler
    • Målsætning og forandringsteori
    • Pilotindsatsen august 2015 – 31. december 2016
      • Motivation og baggrund
      • En svensk model som inspiration
      • Team Varige spor i Pilotindsatsen – hvem var de?
      • VARIGE SPOR i et udvalgt lokalområde
      • Overordnet tidsplan og evaluering
      • Midtvejsevaluering – Pilotindsatsen Varige spor
      • Slutevaluering – Pilotindsatsen Varige Spor
    • Brønderslev med i reference netværk
      • Partnerskab og referencekommuner om en tidligere forebyggende indsats
      • Modenhedsanalyse
    • Relationel koordinering
    • Familieskaber
  • PPR på sporet
    • Henvendelsesskema til PPR
    • INDSATSER TIL BØRN/UNGE
    • Fraværsprocedurer på skoleområdet – Glad i skole – IGEN
    • Overordnet projektorganisering
    • Om projekt PPR på sporet
      • PPT med introduktion til PPR på sporet
      • Arbejdet i de tværfaglige arbejdsgrupper
    • Overordnet tidslinje
    • Udviklingsplan for PPR på sporet
    • Forandringsteori for PPR på sporet
    • Partnerskab med Socialstyrelsen og 10 andre kommuner 2018-2020
      • Puljeansøgningen
      • Faglige pejlemærker
      • Evaluering, dokumentation og formidling
  • Igangværende
    • Dagtilbud
      • Faglige kvalitetsoplysninger 2012
      • ICDP – en fælles tilgang
      • Indhold for tilsyn 2012 og 2013
      • Inklusion på Dagtilbudsområdet
      • Politik for dagtilbud
      • Politiske mål 2011 – 2012
      • Pædagogisk Plan 2013
      • Ressourcepædagoger
    • PPR
      • PPR’s mission og vision
      • Temapakker
    • Skoler
      • Drenge i skolen
      • ICDP i skoler og SFO’er
      • Inklusion på skoleområdet
      • KLK´s analyse af specialundervisning og inklusion
      • Vision: FREMTIDENS SKOLE – for børn i tiden
    • Evaluering af Pædagogiske Læreplan
  • Frivillighed
    • Oversigt over frivillige tilbud til sårbare og udsatte børn og familier
    • Oversigt over mulighederne for økonomisk støtte
  • Sammenhængende Børnepolitik

Printvejledning til Folder – Pædagogisk Analyse

Printervejledning til PA-foldere

Drevet af WordPress