Udvikling i fællesskaber
Brønderslev Kommune
Søg
Primær menu
Fortsæt til primært indhold
Fortsæt til sekundært indhold
Forside
Om projekt Udvikling i Fællesskaber (periode 2013-2016)
Overordnet projektorganisering
Hvem var med?
Styregruppe
Projektgruppe
Tværfagligt Udviklingsforum (TUF)
TUF-møder
TUF-mødet 5. december 2013
TUF-mødet den 18/11 2014
Samarbejdspartnere
Projektets formål
Kompetenceopbygning
Eksempel på medarbejderforløb
Kompetenceopbygning af pædagogiske ledere og medarbejdere
Leder- og medarbejderblogge
Organisering af arbejdet med Pædagogisk analyse i dagtilbud og skoler
Projektbeskrivelse
Forskningssamarbejdet med LSP, Aalborg Universitet
Samarbejdet med Ministeriets Inklusionsudvikling
Mål og delmål
Denne blog
Retningslinjer for brug af billeder på bloggen
Forankringsplan (UIF)
Børnesyn og fælles platform
Børnesyn
Børnesyn og systemteori i praksis
Fælles platform
Systemteoretisk forståelse
Pædagogisk analyse
Pædagogisk Analyse
Folder – Pædagogisk Analyse
Printvejledning til Folder – Pædagogisk Analyse
Sammenhængscirklen
Skema – De Tre Perspektiver
Aktivitetskalender
Taktik for et stærkt forældresamarbejde
Forord
Materialer
‘De gode praksiseksempler’
Sammenlæsning i indskolingen, Asaa Skole
Staveudvikling på Hjallerup Skole
Særligt initiativ for forældre i 0. årgang på Hjallerup Skole
Film og video
Film om projektet
Grafik
Skabeloner
Slides m.m.
Oplæg: Jens Andersen
Supportmodeller på Dagtilbudsområdet og Skoleområdet
Temadage for PA-koordinatorer/-vejledere
Analyser og resultater
UIF – Kortlægninger, statusanalyser og kvalitative studier i projektperioden
Kortlægning T2 og kvalitative studier i dagtilbud og skoler 2016
Statusanalyse 2014 og Kortlægning T1 2915
Statusanalyse 2016 – og progressionen fra 2013-2015
Resultaterne af interview 2017 – Læringspointer fra UIF
Familie GPS og Mini GPS
Børn i skilsmisse
Varige spor
Indsatstrappe
Varige spor – en helhedsorienteret omlægning af området for børn og unge
Udrulning af pilotindsatsen Varige spor – Baggrund, motivation og udviklingspotentiale
Brønderslev-modellen VARIGE SPOR
Varige spor – Organisering og ledelse
Arbejdsgrundlag for sagsbehandling og det tværfaglige samarbejde
Tværfaglige team – Varige spor i dagtilbud og på skoler
Målsætning og forandringsteori
Pilotindsatsen august 2015 – 31. december 2016
Motivation og baggrund
En svensk model som inspiration
Team Varige spor i Pilotindsatsen – hvem var de?
VARIGE SPOR i et udvalgt lokalområde
Overordnet tidsplan og evaluering
Midtvejsevaluering – Pilotindsatsen Varige spor
Slutevaluering – Pilotindsatsen Varige Spor
Brønderslev med i reference netværk
Partnerskab og referencekommuner om en tidligere forebyggende indsats
Modenhedsanalyse
Relationel koordinering
Familieskaber
PPR på sporet
Henvendelsesskema til PPR
INDSATSER TIL BØRN/UNGE
Fraværsprocedurer på skoleområdet – Glad i skole – IGEN
Overordnet projektorganisering
Om projekt PPR på sporet
PPT med introduktion til PPR på sporet
Arbejdet i de tværfaglige arbejdsgrupper
Overordnet tidslinje
Udviklingsplan for PPR på sporet
Forandringsteori for PPR på sporet
Partnerskab med Socialstyrelsen og 10 andre kommuner 2018-2020
Puljeansøgningen
Faglige pejlemærker
Evaluering, dokumentation og formidling
Igangværende
Dagtilbud
Faglige kvalitetsoplysninger 2012
ICDP – en fælles tilgang
Indhold for tilsyn 2012 og 2013
Inklusion på Dagtilbudsområdet
Politik for dagtilbud
Politiske mål 2011 – 2012
Pædagogisk Plan 2013
Ressourcepædagoger
PPR
PPR’s mission og vision
Temapakker
Skoler
Drenge i skolen
ICDP i skoler og SFO’er
Inklusion på skoleområdet
KLK´s analyse af specialundervisning og inklusion
Vision: FREMTIDENS SKOLE – for børn i tiden
Evaluering af Pædagogiske Læreplan
Frivillighed
Oversigt over frivillige tilbud til sårbare og udsatte børn og familier
Oversigt over mulighederne for økonomisk støtte
Sammenhængende Børnepolitik
Indsatstrappe